ISO 9001 – Kvalitet
ISO 9001 – sertifikat for kvalitet
ISO 9001 er en internasjonal standard for kvalitetsstyring. Et kvalitetsstyringssystem støtter optimalisering av forretningsprosesser.
Det er også et verktøy for å møte fremtidige behov og forventninger i en dynamisk og kompleks verden. Det kan dreie seg om alt fra kundeservice til å unngå avbrudd i virksomheten sett fra kundens perspektiv.
Å være en ISO-sertifisert bedrift inngir tillit og er et kvalitetsstempel som kan hjelpe bedriften din til å oppnå bedre lønnsomhet.
Hva betyr ISO 9001-sertifisering?
1. Styrkete forretningsprosesser og høy kvalitet
2. effektive arbeidsmetoder og økt produktivitet
3. stabil og pålitelig drift og bedre risikostyring
4. En sterkere merkevare og bedre konkurransefortrinn
5. En ansvarlig og engasjert bedriftskultur
Et ISO 9001-sertifisert selskap leverer tjenester med kvalitet. Standardisering og effektivisering av arbeidsmetoder øker produktiviteten. Når styringssystemet er sertifisert, kan det også identifisere og proaktivt håndtere potensielle risikoer.
Sertifiseringen viser at bedriften er opptatt av kvalitetsspørsmål, og den styrker både merkevaren og konkurranseevnen. Den aktive involveringen av selskapets medarbeidere i arbeidet skaper en lærende organisasjon der folk bidrar med ansvar og engasjement.
Alle punktene ovenfor er erfaringer fra selskaper vi har sertifisert opp gjennom årene. Det er mange fordeler med å være en ISO-sertifisert bedrift. Følg lenken nedenfor for å lese mer.
Her kan du lese om kunder som har gjennomført ISO 9001-sertifisering hos oss.
Kundecase KakeldaxSlik sertifiserer du bedriften din
Kvalitetsstyring – utforming og implementering av systemer
Vi hjelper deg med å forstå og dokumentere bedriftens prosesser slik at de er i samsvar med ISO-kravene. Konsulentene våre legger grunnlaget for styringssystemet ditt. Sammen med deg kartlegger vi dagens forretningspraksis.
Vi involverer og lærer opp ledergruppen, som skal være med hele veien. SamCerts oppdrag omfatter også planlegging av aktiviteter for alle ansatte i bedriften for innføring av nye rutiner og systematisk kvalitetsarbeid. Ved hjelp av SamCert-løsninger veileder vi organisasjonen din på beste måte.
I prosessen med å bli kvalitetssertifisert inngår måling av kundetilfredshet og evaluering av kravene til leverandørene. Vi hjelper til med å utvikle nøkkeltall og klargjøre ansvarsfordelingen. Målet er alltid å styrke bedriftens interne og eksterne kvalitetsprofil.
Veien til sertifisering i fem trinn
SamCert veileder og støtter deg gjennom hele prosessen frem til en vellykket sertifisering. Etter vellykket sertifisering tilbyr vi fortsatt støtte for vedlikehold av sertifikatene dine. Vi tilbyr løsninger for sertifisering av små og mellomstore bedrifter. Finn ut mer her for mer informasjon.
ISO-sertifiserte selskaper bidrar til de globale målene
De 17 bærekraftsmålene ble vedtatt av FN i 2015 og har som mål å skape en bærekraftig verden innen 2030. For å nå målene kreves det bidrag fra alle deler av samfunnet, inkludert lokale og nasjonale myndigheter, bedrifter, industri og enkeltpersoner. Sertifiserte selskaper arbeider kontinuerlig med standarder som bidrar til å oppfylle bærekraftsmålene.
ISO 9001 bidrar til følgende globale mål:
Klikk her for å lese mer om andre ISO-sertifiseringer

Ønsker du å sertifisere bedriften din?
La oss kontakte deg!
Kontaktskjema
Skjema for å ta kontakt